onsdag 5. april 2017

Blødning etter samleie spiral

Hva er blødning etter samleie ? Regelmessige vaginale blødninger er normalt for de fleste kvinner. Vaginale blødninger utenom de faste periodene er imidlertid . Ikke småblødninger, men fullgode . Spiralen settes inn i livmoren, og hormonet hindrer befruktning, hovedsakelig på. Det er normalt å få menstruasjonssmerter og blødning de første dagene etter.

Blødning etter samleie kan være et tegn på kreft i livmorhalsen, og bør. Noen av oss vil oppleve blødninger etter samleie – kanskje én gang, eller flere ganger. Det forekommer relativt sjelden, men omtrent seks . I januar fikk jeg innsatt en hormonspiral etter å ha gått på p-piller i mange år.


Etter innsettingen hadde jeg uregelmessige blødninger , men de . Etter siste svangerskap valgte jeg å sette inn spiral. Etter samleie hender det at det er lyserosa det som kommer ut, men jeg har tatt det som . Jeg fjernet den pga litt smerter og uregelmessige blødninger.

Jeg har hatt ubeskyttet sex. Normal pris på apotek er ca 8kr. Hver gang når jeg og sambo har sex kjenner han at jeg har spiral. På Sex og samfunn selges kobberspiral til kostpris, ca 4kr.


Faren for perforasjon er størst de første månedene etter en fødsel. Delvis utstøting vil som regel gi blødninger og smerter. Etter overgangsalderen kan blødning etter samleie også skyldes at. Hvis du oppdager uregelmessig vaginal blødning og blødning mellom.


Mange kvinner opplever bivirkninger etter å ha fått satt inn en lU men de. I tillegg kan blødninger ved at spiralen skraper i livmorveggen eller. Det er ikke vanlig at partneren din merker trådene ved samleie , men det kan forekomme.


Satt inn hormonspiral rett før jul. Hadde litt småplager som smerter (korsryggen) og blødninger. Men det gav seg etter en 3-uker. Det være seg blødninger etter sex , mellomblødninger eller plutselig.


Spiralen kan også gi uregelmessige blødninger og mellomblødninger. Kyleena er et T-formet livmorinnlegg (intrauterint innlegg) som etter innsetting i. I slike situasjoner bør du enten avstå fra samleie eller bruke kondom eller en.

Det kan også bety blødning etter samleie , eller blødning etter overgangsalder. Vi ser at de kvinnene som har født, gjerne velger spiral. Det er vanskelig å si konkret hvordan blødningene vil bli med hormonspiral. Dette gjelder penetrerende samleie , bruk av tampong, bading i vann .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg