fredag 24. februar 2017

Svart mensen med klumper

I snitt har damer mensen i rundt år av livet. Noen av klumpene under menstruasjonen kan også være små biter av livmorslimhinnen som . Sex og samfunn svarer på spørsmål om mensen. Noen ganger skyldes klumper at det kommer ut en litt større bit av slimhinnen som er avstøtt.


Disse delene kan se. Trine har allerede svart på følgende spørsmål: Hva kan .

Vanligvis gir det blødning med smerter og klumper så de fleste skjønner selv at dette er en spontanabort. Hvis man er i tvil om man har abortert . Du forteller at du har hatt mensen i noen dager, og det kommer noen svarte klumper. Det jeg kan berolige deg me er at dette er helt vanlig. Når man har mensen , kan blodet koagulere og da kan det komme ut blodklumper.


Dette er helt vanlig, men det kan være lurt å se om dette . Mens en gravid kvinne bør konsultere fagpersoner dersom hun begynner å blø, er situasjonen annerledes for en kvinne som nærmer seg . For eksempel kan du oppleve store smerter, mens venninnen din nesten ikke kjenner noen ting.

Noen blir kåte, mens andre vil ha sex-fri. Heldigvis hadde jeg svart tights så det ikke vistes. Jeg opplever slike små klumper hver gang jeg har mensen , men ikke slike svæære . Lurer på om fargen . Jeg trodde at mensen skulle være smertefull, så jeg trodde at alt var normalt med.


Cystene kan være alt fra små flekker til klumper store som appelsiner. Da svarte jeg ofte: Jeg tror ikke jeg skjønte det selv forteller Siv . Opplevde plutselig en slags styrtblødning under mensdag idag. Blødde gjennom alt av nattbind og klær, og jeg ble sjokkert og vettskremt når . Blødningen blir til blodklumper når blodet har blitt liggende inne i livmoren en stund. Du kan lese mer om mensen og eggløsning HER. Men andre blødninger kan man ikke gjøre noe me annet enn å ta det med ro og unngå samleie mens blødningen varer.


Blør du tidlig i svangerskapet, kan . Hva er unormale blødninger? Vanlig menstruasjon er regelmessig, varer tre til seks dager og kommer omtrent hver fjerde uke. Enhver blødning fra livmoren . Det første symptomet vil være blødning fra underlivet.

Den kan være som en menstruasjon, men ofte mye svakere - eventuelt bare som en brunsvart utflod. Tror du det er best å følge det tradisjonelle p-pilleregimet som gjør at du får mensen hver fjerde uke? Det har nemlig ikke støtte i forskningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg