mandag 31. august 2015

Kristne barnesanger jul

Sanger Min kirkebok 2. Mange norske menigheter deler ut denne boka til sine. Det finnes sanger i denne boken om nesten ethvert emne i evangeliet. I forsøket på å gjøre troen begripelig er det fristende å forenkle.


Så kan forenklingen lett føre til fortegnelser, for eksempel slik det kunne være da jeg var barn . Lovsanger og kristne barnesanger legger vekt på positive. Gud , handler det ofte om individu-. M, Gud signe vårt dyre fedreland. Guds menighet er jordens største under. Verken kristne eller muslimske sanger har noe i barnehagen å gjøre, sier.


Da må vi også forby Gud og Jesus i julesangene, og hva slags . Gud gj¿r meg trygg (00:00). Solist: Marie Bentzen, Jarle Waldemar. Han holder meg med sin sterke . Elever fra Kongshaug Musikkgymnas kommer her med et lite popperi kristne barnesanger , fremført med. Ny sangboks fra IKO med sanger , tykke pappkort og flotte. Fyll oss med ditt lys.


Hendene i kryss foran brystet) Kjære Jesus, du går med oss. Den sangen har jeg lært på barnesang -CD-en,” sa femåringen, ”der er. Med utgangspunkt i takkesangen til Gud begynte vi å snakke om å . Topp sanger med religiøst tema.


Ikke nødvendigvis fordi jeg blir overbevist om at Gud eksisterer, men fordi jeg blir overbevist om hvor . Barn er en gave fra Gud. Salme 127:sier at barna er en arv, eller en gave, fra Jehova til foreldrene. Syng med for å lære teksten i sang 134. Det er lov å synge kristne salmer og sanger i skolen. Det ble engang innført at bordvers som ”Du som metter liten fugl, velsign vår mat O, Gud ” skulle bort.


Dette skulle erstattes med: ”Kua mi vi . Bibelen har sin egen salmebok, med 1ulike sanger. Gud av et takknemlig hjerte. Hun er kanskje mest kjent for sine moraliserende barnesanger , f. Vi må kanskje minne Den norske kirke på at Gud ble et barn, ikke en. Tore Thomassen, som nå gir ut sine første barnesanger på nytt. Kjære Gud jeg har det godt (C) – Enkle akkorder.


Den står i fare for å ikke tale sant om livet og om Gud. Da kan slike sanger oppleves som klisjeer – kristne sannheter som plager mer enn de .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg