torsdag 27. juli 2017

Fyll til kake

Når jeg lager kaker med fyll som ikke har så godt hol slik som fks vaniljekrem, mousse, krem m. Forskjellige fyll jeg bruker i mine kaker. Tenkte jeg skulle legge inn en oversikt over forskjellige fyll jeg bruker i de forskjellige . Her finner du oppskrifter på pynt og fyll til bløtkake, kremkake, sjokoladekake eller annen kake ! Hva med en enkel sjokoladeglasur, smørkrem eller pikekyss?

Kilde: Ellen-Christine Lendengen. Foto: Erik Jørgensen. En dik vil si at man sprøyter ut en kant rundt hele kaken , som man fyller fyll inni.


Se bildene lengre ned så forstår man det lettere;-) Når man . Bruk den som fyll i makroner, til nybakte scones, kakefyll eller i sitronpai. Den er også veldig god å bruke som dik og til oppsmøring av kaker. Oppskrift på klassisk sjokoladekake i langpanne, perfekt til barnebursdag.

Oppskriften en tilpasset én stor langpanne, men kan også gjerne lages i to små, eller . Vår kake er bakt med norske egg, og det luftige sukkerbrødet er fylt med et syrlig jordbærsyltetøy, pisket krem, banan og valnøtter. Sjokoladekake med fyll av Centersjokolade Oppskrift: De fleste lar seg friste av denne. En av 3gode oppskrifter fra Dr. Hva med å laget et helt nytt kakefyll, eller dele den i to, og ha fyll i midten også?


Her ser du hvordan du fyller en kake med krem. Greit å vite til den store kakefesten! En bringebærmousse er veldig friskt og godt og passer i de aller fleste kaker. Jeg bruker den oftest som fyll i sukkerbrød kombinert med et lag . Her får du oppskriften på fyldig, myk og luftig sjokoladekrem, perfekt til sjokoladekake eller muffins. Finn frem godteriet du skal fylle kaken me og fyll hullet med det.


Legg til slutt på toppen med kakebunnen som er hel. Fordel glasur over sidene av kaken samt . Med et godt sukkerbrød som base, og med krem, syltetøy og friske bær som fyll og pynt, kan du lage en enkel og nydelig kake. Dette er en nydelig kake , som er ganske rask å lage.

Både bunn og fyll kan lages dagen før kaken skal serveres. Her kommer oppskriften : R. I dag skal jeg i bursdagen til kjæresten til min bror og da må jeg jo lage en bursdagskake. Deilig hjemmelaget bløtkake med jordbær fyll. Det er veldig godt med syren fra . Stemningen sto i taket da Lise Finckenhagen kom med denne kaken. Nøttebunnen synker sammen i midten når den kommer ut av ovnen.


Design din kake til den spesielle annledningen med valg av bunn, fyll , pynt. Enkel bestilling av marsipankake i Arendal. Vi bruker de beste råvarene. Sett sammen din favorittkake!


Vår marsipankake er en saftig kremkake bestående av tre lag med bunn, fylt med syltetøy, krem og fyll etter eget ønske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg