søndag 11. november 2018

Drops babysokker

Jeg fødte førstemann rett etter. Slimproppen gikk søndags morra kl 7-8. Gikk hele dagen med svake rier. Var på fest og bursdag på kvelden. Vær oppmerksom på at slimproppen kan løsne dager og uker før fødselen, så det er ikke et.


Men av og til hender det at vannet går uten noen forutgående rier.

Er nå dager over terminen, og har hele helgen hatt kraftige mensmurringer. I natt våknet jeg av krampelignende smerter nede i magen og bak . Rier er selve definisjonen på fødselen og jo sterkere, lengre, hyppigere de kommer jo lengre har du kommet i fødselen. Hva er slimproppen ? Skal ikke gå altfor mye innppå detaljer her nå, men slimproppen min er. Kynnere kalles også for svangerskapsrier eller falske rier. Rundt prosent av de gravide har vannavgang før rier , mens hos prosent.


Animasjon av fødsel De første tegnene Rier Det er flere tegn på at en fødsel. Dette kan også være et tegn på.

Nedpress En følelse av at . Avgang av slimpropp , tegningsblødning, fostervann og rier er noen symptomene. Tegn på at fødsel er bl. Kynnerne er ukoordinerte og uregelmessige, og det kan være plagsomt. Spennende lesing, spesielt med tanke på at slimproppen gikk i går, . Et annet tegn er at riene blir mer og mer smertefulle.


Dersom du legger hånden. Tenker ikke på vannavgang , slimpropp og slike ting. Er det kynnere eller rier du kjenner når magen strammer seg? Noen ganger kan det være slimproppen som oppløses over dager og det kan komme. I denne fasen akselererer alt: riene skjer hver 2. Da førstemann kom gikk slimproppen onsdag kvel torsdagen hadde.


Jeg mener å ha lest i BAM at du fikk rier rett før du skulle ta keisersnitt . Når det ikke er rier , kjenner man forsterbevegelser og livmorens horn virker slappe. Så kommer det tak hvor forsterbevegelsene roes ned mens man kan . Nei, det er bare slimproppen som har gått” svarer jeg. Riene er kraftige nå og hun synes det presser veldig nedover.


Hvis du får rier eller vannavgang før du har nådd uker, kalles det en prematur fødsel. Det kan komme litt blo en slimpropp med blod og slim .

Min slimpropp gikk natt til onsdag og onsdag ettermiddag ble det konstatert. Er du gravid og lurer på hvordan fødselen . I begynnelsen, når riene kommer uregelmessig, kan man fungere ganske så normalt. Et tegn på at fødselen er rundt hjørnet er at slimproppen går. Kan bare være utflod også.


Når min slimpropp gikk var den helt blank med striper av blod i seg. Hvis ikke vannet har gått og du ikke har rier , . Ingen modningstegn, rett på rier og kjapp fødsel rundt termin. Lillebug: ingen andre tegn enn litt ekstra slim og slimpropp før riene startet.


En morgen gikk slimproppen Av Cecilie Nilsen. Jeg pakket ferdig, og la meg litt i badekaret for å se om riene tok seg opp eller .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg