onsdag 29. august 2018

Utflod etter befruktning

Utflod etter befruktning

Tusen takk for et godt svar:-) Jeg bekymrer meg en god del, men når jeg har. Noen leger anbefaler at man tar det med ro hvis man har mye kynnere , mens . Har lest de skal gi seg om man tar det med ro , men de på kvelden kommer jo når jeg sitter stille! Er dette normalt, skal jeg bare fortsette som.


Men hva er egentlig kynnere , og når vet man at det ikke er kynnere. De fleste kynnere er tegn på at man bør ta det litt med ro , og hyppige . Jeg har hatt regelmessige kynnere siden uke 2 men nå er det sånn at på det verste. Mentalt er jeg liksom forberedt på at det kan skje når som helst, selv om det sikkert er. Om du har så ofte kynnere må du ta det med ro. Når man er gravi får kroppen mer av et hormon som kalles relaksin.


Får man kraftige kynnere , skal man slutte å trene og ta det med ro. Har aldri vært noe særlig oppmerksom på når jeg har hatt kynnere unntatt når jeg. Men siden de har sjekket deg på sykehuset og ber deg om å holde deg i ro.


Utflod etter befruktning

Leser jo at det er normalt med kynnere , men så så jeg et annet sted at det ikke er bra med mye. Men hvis du legger deg ned eller bare tar det med ro , skal det bli bedre. Jeg kunne spasert inn på føden i går, og reist hjem i dag uten å. Det finnes heldigvis måter å. Ta det med ro når kynnerne kommer. Våkna til og med med kynnere , så tenkte kanskje dette va dagen, men stille og rolig enda.


Lag en fotobok, det gjorde jeg når jeg gikk å ventet. Etter hvert vil kroppen forberede seg til fødsel ved at det kommer flere kynnere. Vi snakker litt om livmorhalsen – JordmorNytt jordmornytt. Når vi snakker om fødsel vil livmorhalsen være med i samtalen.


Kynnere er livmormuskelens måte å trene seg opp mot fødselen og da spesielt riearbeidet. Det ligger mange forberedelser bak denne mormunnsåpningen. Etter at jeg har behandlet og fulgt opp gravide kvinner i snart år.


Reduser stress og ro ned tempoet. Kontraksjoner i uterus under svangerskapet, spesielt mot slutten. Går over når man er i ro. Før du vet ordet av det, ligger du på fødesengen og jobber deg gjennom.


Utflod etter befruktning

Man bør heller prøve å sove det man kan, fokusere på lett trening, gå turer. Partner har en viktig rolle når kvinnen skal føde, og det er mye han kan . Når du mener at fødselen er i gang, ringer du fødeavdelingen. Du får snakke med jordmor som gir deg råd og veiledning. Det er viktig for avdelingen å vite at du .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg