torsdag 26. oktober 2017

Dikt til mamma begravelse

Vi har samlet syv dikt til begravelse. Vi savner lett de rette ordene når vi sitter ved et dødsleie eller møtes sorgfulle i en begravelse. Et lite dikt om den gangen jeg mistet mamma.


Dette er et dikt jeg laget til begravelsen til min mor. Er du på utkikk etter et dikt om sorg til kondolansekortet eller begravelsen ?

Døden kan være et vanskelig tema, og det er ikke lett å finne de . Elisabeth Hansen (25) mistet mamma i oktober. Som jeg også sa i begravelsen , vi har bare ei mor, med stor M. Hun har satt oss til liv her i verden, så det er et spesielt forhold. Enkelte dikt , vers, musikkstykker, salmer og sanger brukes ofte i gravferdssammenheng. Her finner du et utvalg. Kanskje finner du ingenting som passer?


Eksempler på dødsannonser.

Korte minneord og dikt som kan uttrykke følelser på en god måte. Noen som har et tips til et dikt som passer til å leses opp i en begravelse ? Avdøde er en eldre mann som etterlater seg barn og barnebarn. Livet er framleis bare ditt lyset vekker deg som før. FRAMLEGG TIL DIKT OG VERS i dødsannonse og på sløyfer. Akk en plass er tom!


Hvor vi ser oss om, luften synes enn å gjemme klangen av den kjære . Forslag til minneord. Leter etter et dikt som passer i begravelsen til min pappa, gikk bort så alt for tidlig etter et hardt liv med mange utfordringer. Minneord ved begravelse , bisettelse, urneseremoni.


Skulle så ønske jeg . Under finner du eksempler på små ord og dikt til annonse i avisen. Jeg er jo der hos mamma ´n min og vil sammen med deg. Dikt om et barn for lite.


Du vokste og grodde . Du hadde et hjerte av godhet, som har sluttet å slå.

Vi ønsker deg alle, hvil i fred. Det er så vondt å forstå. Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake. Du kan skrive om det som er viktig for deg.


Men jeg finner deg alltid igjen. I mitt hjerte lever du evig til vi møtes igjen. Min sønn, min glede mitt håp. Du sovnet så stille da ferden var endt, men minnene om deg vil aldri bli glemt.


Ha takk, o kjære, hvil i fre ha takk for. Bli medlem Støtt oss Materiell. Fordi det noen ganger er vanskelig å finne de riktige ordene, har vi satt sammen en liste med forslag til dikt og ord man kan bruke i dødsannonsen. Andre igjen ønsker å gi den avdøde en begravelse som likner på en begravelse som har.


Dødsannonsen er en personlig bekjentgjøring av dødsfallet fra de nærmeste - Svanholm gravferd. Hans Børlis dikt presentert av ordfører Kamilla Thue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg