tirsdag 8. oktober 2019

Regelmessige kynnere

Men kynnere kan godt bli regelmessige. Mener jeg leste et sted at hvis de var regelmessige i mer enn en halv time så skulle man kontakte jordmor evt. Det skader uansett ikke å . Regelmessige kynnere , eller er det rier? Er regelmessige kynnere rier?


Flere resultater fra forum. Jordmora forklarer hvordan kynnerne kjennes ut, hva hensikten er og hvordan. Kynnere eller rier – hva er egentlig forskjellen? Når du har kynnere , er det normalt at magen blir hard en stun for så å bli myk igjen.


Hvis de blir mer regelmessige eller du begynner å blø samtidig, bør du ta. Jeg har ikke hatt særlig til kynnere gjennom svangerskapet, og har hatt 1-4. Hva er kynnere og hvordan oppleves de for den gravide? Skulle du få regelmessige kynnere slik at du tenker de nærmer seg det du tror kan være rier, så tar du kontakt med jordmoren eller legen din med en gang.


Rier er vonde, mens kynnere er bare ubehagelig. Jeg hadde regelmessige kynnere tittogstadig, men kjente godt forskjell når det gikk over til . Smertefulle regelmessige kynnere. De varer i ca15sek til ca2min, med pauser alt fra 3min til 7min.


Har ett barn som nå er 4år. Jeg har egentlig i hele dag (og i natt) hatt en god del kynnere. De har ikke vært så vonde før, men siste dagene har jeg merket dem ganske så . Hvordan skiller man mellom kynnere og rier? Når du har regelmessige og vonde rier som kommer med 5-minutters intervall.


Den siste tiden har jeg hatt så ekstremt mange kynnere! Jeg har hatt regelmessige kynnere siden uke 2 men nå er det sånn at på det verste . Er det kynnere eller rier du kjenner når magen strammer seg? Når sammentrekningene blir regelmessige , har fødselen begynt. Thorbjørn definerer rier som mer regelmessige , lengre og kraftigere enn kynnere. Vil man skille mellom kynner og rier kan en grei måte være å . Det er vanlig at du føler deg andpusten, selv ved små anstrengelser.


Etter hvert vil kroppen forberede seg til fødsel ved at det kommer flere kynnere. Starter fødselen med rier, kan du ofte vente hjemme til de er regelmessige og med minutters. Vi kaller det å føde ”til termin” når du er mellom uke og.


Noen ganger kan kynnere utvikle seg til rier, . Fødselslegen forklarer at regelmessige kynnere er et tegn på at fødselen nærmer seg. Kanskje får du en dag, kan det være et tegn? Ved smertefulle, regelmessige sammentrekninger eller blødninger, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg