mandag 7. desember 2015

Kynnere stress

Mange opplever å ha kynnere i løpet av svangerskapet. Kan stress gi deg kynnere , og hva skal du gjøre dersom de kommer? Kynnerne har vært til stede jevnt siden da. En mor jeg kjenner fortalt at hun hadde mye kynnere i uke og ble sendt til sykehus for.


Symptomene kan ofte avta ved ro. Når du har kynnere , er det normalt at magen blir hard en stun for så å bli myk. For hva er normalt, og hva er ikke normalt? Jeg har hatt regelmessige kynnere siden uke 2 men nå er det sånn at på det verste kommer de hvert 5. Stress kan medføre tidligere fødsel.


Jeg begynte å få merkbare kynnere for noen uker siden. Mye kynnere kan være forårsaket av stress , og da er det et signal om at man bør ta . Typisk opplever man kynnere når man reiser seg fort opp, snur seg i senga, trener, er stresset , etter sex eller en lang arbeidsdag. Har blitt sykmeldt en mnd pga kynnere som er tidvis vonde.


Lege mener baby kan bli stresset og at jeg ikke trenger unødvendig stress på kroppen. Som du selv beskriver så har kynnerne forverret seg i forbndelse med psykisk stress og sorg. Kynnere oppstår vanligvis om kvelden eller om natten.


Hva er kynnere og hvordan oppleves de for den gravide? Dette er noe som du kanskje må ta litt tak i. Graviditetshormonene bidrar til at livmoren skal forholde seg avslappet i graviditeten, men iblant . Noen har det i hele svangerskapet, andre får det i siste halvdel. Fødselslegen forklarer at regelmessige kynnere er et tegn på at fødselen. Mange blir stresset dersom de går én dag over termin, men det er faktisk kun fire. I tiden før termin vil det være viktig å roe ned tempoet slik at stress og mas.


Sykmelding er som regel ikke nødvendig. Det er vist at stress i visse faser av svangerskapet kan være skadelig. Det kan godt tenkes at et høyt stressnivå hos den gravide kan påvirke . Har du vært under eller følt deg utsatt for PÅKJENNING, STRESS eller PRESS den siste uken? Ikke i det hele tatt.


Jeg fikk blødninger og tiltagende problemer med kynnere. Jeg er i uke og jobber som pedagog i bhg. Det er barn med ulike vansker som krever ekstra oppfølging og tålmodighet - og i det siste har jeg . Kjære jordmor Marie.


Tusen takk for en flott tjeneste! Jeg har ingen barn fra før og tidlige spontanaborter bak meg. Sant eller falskt Hvis veene er uregelmessige og forsvinner når du skifter stilling eller går omkring, så opplever du sannsynligvis kynnere.


Jeg har fått mye mer kynnere , jordmor sa (og da etter to runder med Anbefaler deg å unngå stress og hard aktivitet (Adrenalin). Vi vet at overtidige babyer lettere kan bli stresset under fødsel, så derfor passer vi .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg