mandag 17. desember 2018

Sjekke føflekker fastlege

Følg med hvis du har en føflekk som skiller seg ut. Sjekk føflekkene dine. Hvis én føflekk forandrer form og farge slik som dette, er det viktig å gå til fastlegen. Denne dagen vil hudleger over hele landet sjekke føflekker uten rekvisisjon.


Vil føflekksjekk hos hudlege og fastlegen utføres på ulik måte? Hos Boots apotek utfører vi føflekkskanning. Vær oppmerksom hvis du får en ny flekk, eller en føflekk endrer seg og skiller seg fra. Apotektilbudet kan være like bra som fastlegen , mener noen eksperter. I APOTEK: Du må ikke gå til lege for å sjekke føflekkene dine.


SJEKK : Kreftforeningen oppfordrer alle til å bli flinkere til å sjekke føflekkene sine. Hvordan har dere gått frem? Nå kan en ny app hjelpe deg på veien.


Drar man bare til fastlegen og sier at man ønsker en sjekk ? Blir man sendt til hudlege som fjerner de som . Fastlegen min mente faktisk at det ikke var noe å være bekymret for, men jeg insisterte på at den. Jeg hadde ikke tenkt at jeg burde sjekke føflekkene mine. Føflekker kan du få sjekket hos fastlegen din eller hos en hudlege.


Fastlegen gjorde dette raskt, og da vi så Malignt Melanom i svaret fra patologen, ringte. Jeg ble oppfordret av min frisør til å sjekke en føflekk i hodebunnen. Sandven fikk bestilt akuttime hos fastlegen som kikket på den, og beroliget henne.


Føflekk : Få føflekken sjekket hos legen om den endrer seg, . Flere enn noen gang har sjekket føflekkene sine på apotek i sommer. Overlege Ingeborg Bachmann vil heller anbefale fastlegen. Det er derfor viktig å sjekke føflekkene sine ofte slik at eventuell kreft. Hvorfor velger noen å benytte seg av private legetjenester når alle har sin egen fastlege ? Snart kan du sjekke dine føflekker - uten henvisning fra fastlege. Dette må du se etter når du sjekker føflekkene dine!


Hvis en føflekk forandrer seg slik som dette, er det viktig å gå til fastlegen. Se etter om du har en føflekk som ikke ligner de andre. Har du en føflekk du er usikker på, bør du kontakte fastlegen din. Dersom du er henvist for fjerning av føflekk hvor vi ikke vet sikker diagnose,. Fastlege henviser deg til gastrokirurg som vurderer henvisningen innen dager.


Bergenserne har blitt flinkere å sjekke seg. Jeg bekymrer meg litt for noen av føflekkene mine. Ville dere sjekket hos fastlegen eller hudlege? Kan fastleger nok om hudsykdommer? Når fastlegen har begrunnet mistanke om kreft skal du bli henvist direkte til et . Stavanger Universitetssjukehus (SUS) rydder hele dagen til å sjekke og fjerne mistenkelige føflekker.


Men en kan altså gjøre dette hos fastlegen også. Føflekker som endrer utseende eller skiller seg ut kan være første tegn på føflekkreft. Det er like fullt viktig at man sjekker huden regelmessig i etterti og kontakter.


Hudleger mange steder i landet deltar 23. Pasientene betaler egenandel, men behøver ikke rekvisisjon fra fastlege. Onsdag er det Hudsjekkdagen, der flere hudleger i landet sjekker mistenkelige føflekker uten henvisning fra fastlege. Bestillingslistene ble fort .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg