mandag 31. desember 2018

Easylife erfaringer 2017

Skuespiller Lise Fjeldstad leste dikt under bisettelsen. Den dagen ingen bønn fly er lenger jeg er ikke mistet mamma ”. Dette diktet ble publisert den dagen Ari Behn ble gravlagt. Vers for kranser, båredekorasjoner og annonser. Minnes deg i all vår ti du var kjærlig, god og blid. Guds evige røst gir i sorgen trøst.


Solen skinte en liten stund. Dødsannonsen er en personlig kunngjøring og noen ønsker gjerne å knytte noen ord til dette. Vi har her laget en liste med mulige . Kristin Rosenberg vant med sterkt dikt om livets slutt. Hvordan lyder diktet Kjell skrev da mor hans døde? FRAMLEGG TIL DIKT OG VERS i dødsannonse og på sløyfer.


Akk en plass er tom! Hvor vi ser oss om, luften synes enn å gjemme klangen av den kjære . Forslag til minneord. Leter etter et dikt som passer i begravelsen til min pappa, gikk bort så alt for tidlig etter et hardt liv med mange utfordringer. Minneord ved begravelse , bisettelse, urneseremoni. Skulle så ønske jeg . Under finner du eksempler på små ord og dikt til annonse i avisen.


Jeg er jo der hos mamma ´n min og vil sammen med deg. Du vokste og grodde . Du hadde et hjerte av godhet, som har sluttet å slå. Det er så vondt å forstå.


Vi ønsker deg alle, hvil i fred. Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake. Du kan skrive om det som er viktig for deg. Men jeg finner deg alltid igjen. I mitt hjerte lever du evig til vi møtes igjen.


Min sønn, min glede mitt håp. Du sovnet så stille da ferden var endt, men minnene om deg vil aldri bli glemt. Ha takk, o kjære, hvil i fre ha takk for. Bli medlem Støtt oss Materiell.


Her finner du dikt som handler om sorg og tap av barn. Fordi det noen ganger er vanskelig å finne de riktige ordene, har vi satt sammen en liste med forslag til dikt og ord man kan bruke i dødsannonsen. Andre igjen ønsker å gi den avdøde en begravelse som likner på en begravelse som har.


Hans Børlis dikt presentert av ordfører Kamilla Thue. Dikt om bestefar – av 20.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg