tirsdag 27. februar 2018

Rik på rabatt

For fem år siden fikk jeg et voldsomt angrep av blemmer i munn og svelg. En lege sa engang at vis meg tungen din og jeg skal si deg hvem . Blemmer i munnen er både plagsomt og smertefullt. Uansett hva så kommer blemma i veien når man rører tunga.


Her er et lite kjerringråd mot . De kan også oppstå på innsiden av kinnene, på gummene eller i taket av munnen.

Du kan få trøske på tungen , tannkjøttet, på innsiden av kinnene, på ganen eller i halsen. Du kan også få Candida-infeksjoner i andre deler av . After er små, gråhvite sår inne i munnhulen. De sitter ofte på innsiden av kinnene, leppene og på tungen. Sårene er ofte røde rundt kanten, og du kan få . For et par dager siden fikk jeg en såkaltlygerblemme på tunga. Dette erjo noe som skjer innimellom så tenkte ikke så nøye over det.


Men da jeg våkna imorges. Grovt sett kan tungen brukes som følgende kart: Midten: Mage og milt.

Sidene : Lever og galleblære. Tungespissen: Hjertet . Det aller viktigste dersom du opplever sår og blemmer i munnhulen, er å. Flere virus kan forårsake blemmer i munnen, men Herpes simplex virus (HSV) type er det vanligste og det som oftest gir mest uttalte plager. Munnsår og Revmatisk sykdom - VASKULITT.


Medfører glinsende, glatt overflate på tungen som ofte er rødlig farget. Sykdommen er beskrevet på egen side , vennligst les mer her. Ved forkjølelse kan blemmer og sår skyldes herpes simpleks virus. Denne type blemme kan være indikasjon på Canker, sår som er som små kratre i. For to uker siden fikk jeg et sår på tunga. Hvis svulsten er ondartet og sprer seg, kan veterinæren også utføre kirurgi, fjerne en del av kattens . Har hatt problemer med munnhulen nå siden Før jul.


Så kom det en metallisk smak . Innimellom likner de små kratere med . Dette er ufarlig og trenger ingen behandling så lenge det ikke gjør vondt. Dersom det oppstår blemmer. De første symptomene er svært smertefulle sår i munnen, på tungen , kinnet og tannkjøttet. Sårene leges vanligvis av seg selv innen 1-uker.


Faen ass, jeg har jævli vondt i tunga og har hatt det i noen dager, kanskje en uke.

Har noen hvite blemmer på tunga , som jeg har hatt de siste ukene, men .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg