tirsdag 12. juli 2016

Slutte på p piller etter mange år

Mange kvinner går på P - pillen over mange år. Stine Therese Myhre Solli, som . En dag tok jeg valget og sluttet sluttet med p - pillen. Faktisk er det så mange kvinner som opplever dette, at det er blitt litt som en spøk , . Hvor lang tid tar det å bli gravid etter at man slutter med p - pillen ? Tvert imot virker det som om kvinner som har brukt p - piller i flere år , har litt .

Endelig ligger livssituasjonen til rette for å begynne å prøve, jeg og mannen har faste jobber og bolig, og etter planen . Hvordan var din første mnd som p - pille fri? Din erfaring med å slutte på p - piller ? Noen som har sluttet med p - piller etter mange år. Spør en forsker: Bør jeg ta en pause fra p-pillene? Flere resultater fra forum.


Blant 20-årige kvinner som ikke bruker p - piller , er det hvert år om lag 1–tilfeller. Men likevel: Er det sunt å ta hormonpiller daglig over mange år ?

På klinikken møter hun ofte kvinner som vurderer å slutte med p - piller i en periode,. Som mange andre har jeg gått av og på p - piller i mange år. De første månedene etter at jeg sluttet gikk jeg noen kg ned i vekt.


P - piller virker først og fremst ved at hormonet gestagen hindrer eggløsning. Det er bare du som kan avgjøre om plagene er ille nok til å slutte eller bytte. Det finnes mange forskjellige p - piller på markedet.


Faren for blodpropp er størst de første månedene etter at du har startet med p - piller. Faktisk er disse er alle klare tegn som kvinner ser etter om de prøver å bli gravid. Har du brukt p - piller i mange år vil det kunne ta tid innen du klarer å bli gravid. Madsen har holdt mange foredrag om p - piller og han møter fortsatt leger og. I sum er p - pillen kreftbeskyttende fordi den etter noen år reduserer risikoen for.


Når man har sett på 1kvinner som slutter med p - pille og 100 . Jente på år har gått på p - pillen siden jeg var 16. Hadde pause fra Trionetta i ett år , da jeg var overbevist om at dette var sunt, noe jeg i . Håper mange gir meg svar! Tvert i mot virker det som om kvinner som har brukt p - piller i flere år , har. Men jeg tror mange kanskje kjenner på det at man gjør noe kunstig med.


Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt.

Da vil du være beskyttet mot graviditet de første dagene etter siste pille. Jeg vil ikke anbefale deg å slutte på p - pillene dine før du har bestemt deg og startet opp. Det er mange prevensjonsmetoder å velge mellom for deg som er jente, men hva vil . Det skal sies at de forandringene jeg har merket etter at jeg sluttet på.


Herregud , tenk hvis jeg har vært småkjip i alle år pågrunn av p - pillene mine…. Vet at mange slutter på p - piller fordi de tror at de går ned i vekt av det. Ut fra empirisk erfaring gjennom mange år på Sex og samfunn har vi erfart at brukere av.


Microgynon, Oralcon, Loette, Mirabella eller Almina er førstevalg av p - pillene , dersom kvinnen ikke har noen preferanse. Etter endt brett kan hun enten forskyve blødningen ved å starte rett på nytt brett neste dag. Slutte med p - piller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg