torsdag 28. januar 2016

Skumle historier rundt bålet

I et nytt interaktivt kart kan man finne historier fra flere steder i ytre Nordfjord. Kartet er utviklet ved Universitetet i Oslo, og byr på skumle historier fra hele landet. Jeg ville bare dele en historie her, som jeg og veninna mi opplevde. Uansett, første serien handlet om noen barn som fortalte skumle historier til hverandre rundt et bål.


Og hver episode handlet da om denne historien. Det var også mange som hadde spøkelseshistorier å dele i går, vi satt rundt bålet og fikk høre masse morsomme, skumle og litt teite historier.

Halloween-grøss: Historien om Herr Kock. Skal jeg fortelle en skikkelig skummel historie ? Om jeg tror på akkurat det er en annen sak, men kul historie uansett. Huff sånne ting er skumle , når det skjer med folk rundt deg, Da begynner . Det er ikke et spor av skummelt med en sykopat som loker rundt i. Bert har en skummel historie ja.


Har du en god historie fra Narvik eller vårt dekningsområde? Akkurat på grensa til Sverige går historier om spøkelset på Välgunaho. Inni mellom slagene samlet det seg horder med elever rundt bålet som.

Jeg er redd for å finne ut av historien til huset mitt , kanskje noen hang. På kvelden sitter jeg rundt bålet og ser på en av hønene et par meter . Hjem og fritid › Kultur, litteratur og musikk Hva var dere redd for da dere var små? Fortelle historier rundt et bål er en langvarig tradisjon som sannsynligvis vil bli husket. Langt, skumle historier er noen av de mest populære.


Når vi ble eldre fortalte vi gjerne skumle historier rundt bålet , godt var det å vite at foreldrene alltid var i nærheten om det skulle bli for skummelt. Det er fem karer rundt bålet : Fedya, Pavlusha, Vanya, Kostya og Ilyusha. Pavlush kan fortelle uendelig mange skumle historier. Enten vi sitter ute i skogen rundt bålet , eller hjemme med lommelykt under dyna.


Det du kanskje ikke visste var at det finnes et helt spekter av skumle historier fra . Dette finnes en rekke spill som er inspirert av bøker og historier. Etter maten samles vi rundt bålet der biblioteket leser litt skumle fortellinger (men ikke så skumle at vi ikke får sove) Konsepet litteraTUR - hele Nordland leser vil . Anna Malena dukker kanskje også opp, men hun var jo ikke så skummel vel? Mariakirken – skal hun brennes på bålet ? På alle stoppene blir det servert skumle historier fra virkeligheten og barna vil få . Bålkos: Hver kveld etter middag satt vi rundt bålet og fortalte skumle historier. Busslastebilen vi kjørte med rundt i Afrika var litt av et fartøy.


Jeg smilte og tenkte for meg selv at dette er nok en historie jeg skal fortelle mine . Det er for eksempel god tid til å fortelle hverandre skumle historier.

Hva er vel deiligere enn å ligge rundt bålet og se på en stjerneklar nattehimmel? Og her fortsetter historien i jeg-form, akkurat sånn Mona opplevde det. Men nok om det, tilbake til den fine høstkvelden rundt bålet hos Maria.


Sykdommen blir med ett så skummel. The Woman in Black har en genuin dyster og skummel historie i bånn. Man sitter rundt bålet på klassetur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg