tirsdag 19. januar 2016

Hovne mandler med hvite flekker

Hvis mandlene ikke er fjernet, så kan de ses baktil i halsen når man titter inn i. Har du hovne lymfekjertler, kan de ofte kjennes som kuler under kjeven og på. Jeg søkte på nettet, der sto det at hvis man hadde hvite flekker på . Jeg har de siste ukene vært plaget med en hvit flekk på den ene mandelen. Halsbetennelse, betente mandler , halskatarr kan alle gi dårlig ånde.


Hva tror dere det kan være?

Er vondt når jeg svelger, har ikke så mye feber. Hvor lenge bruker sånnt å vare? Hvit prikk på mandelen innlegg 13. Ser mandlene hoven ut. Flere resultater fra forum.


Sår hals med betennelse i mandlene kan være forårsaket av bakterier som kalles streptokokker. Hovne mandler kan være så vondt at man ikke får sove. Mandlene hovner opp og blir røde, noen ganger med et .

Jeg oppdaget det nå for noen timer siden at det er store hvite flekker på den. Jeg jobber på en barnskole. Er ikke forkjøla eller hes, men kjenner at den ene siden av halsen er litt hoven , og det er noe der som ikke er helt . Kreft i svelget omfatter bakre del av munnhulen, inkludert tungerot og mandlene.


Men så kikket jeg ned i halsen og så at den ene mandelen var hoven og har fått et slags hvitt belegg på seg. Typiske symptomer ved kyssesyke er sår og vond hals, hovne mandler og hovne lymfeknuter. I tillegg vil allmenntilstanden være redusert. Dårlig ånde kan skyldes noen løse, illeluktende klumper bak i mandlene dine.


På engelsk heter klumpene tonsil stones, som kan oversettes til . Ved en halsbetennelse kan man hovne opp i halsen. Det er viktig å ta det . Symptomene inkluderer sår hals, hovne mandler og feber. Denne tilstanden kan forårsakes av en rekke vanlige virus og bakterier og er . Samboeren min har i løpet av det siste året hatt veldig ofte vondt i halsen og vond hoste. I går sjekket jeg mandlene hans, og så da at den ene siden hadde fått . Fjerning av mandler hos barn - Helse Stavanger helse-stavanger.


Lymfeknutene under kjevevinkelen er ofte forstørrede og ømme. Petekkier på ganebuen .

Retningslinjer sier at man bør ha minimum . Noen hvite flekker i munnen som er som ett slags hinne på begge . Mandlane ser ut som to klumpar på kvar side bak i halsen. Jeg så bak i halsen min, og jeg ser mandlene mine med noe hvitt på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg