torsdag 21. februar 2019

Hvordan strikke hals på genser

Her er en oppskrift til hvordan du kan strikke din egen. Jeg har sett for meg hvordan denne genseren skulle se ut, så når den ikke ble slik. Heldigvis er alt lov når du strikker , så det ble en kombinasjon av raglanfelling og. Du har nå masker på pinnen og skal felle av til hals.


Når du har strikket alle delene til genseren din er det tid for å plukke opp masker fra forstykket og bakstykket, for så å fullføre halsen på. Setesdal Love- genser.

Denne teknikken gjør det nemlig lekende lett å strikke genser. Dette gir en jevn overgang opp til halsen , og gir genseren en fin passform. Du skal felle av til hals , og så må du strikke hver side for seg. Ja, men hvordan skal det felles? Så feller du tre masker (fortsatt ved halsåpningen ), strikker ut pinnen, snur og tilbake igjen.


Denne videoen viser hvordan du kan strikke opp masker til halskant fra markering på bolen. I denne DROPS video viser vi hvordan vi strikker halskanten etter diagram A. Jeg har satt av masker til hals , skal strikke frem og tilbaken samtidig. Jeg vil bare se hvordan det ser ut, fordi jeg har aldri sett det gjort på denne måten.

Jeg har begynt å strikke min første genser (vilmagenser) som. Sist jeg strikket noe der jeg skulle felle til hals , sto det felletips for hvordan jeg . Montering av dobbel halskant. Strikk halskanten dobbelt så lang og brett den ned for en proff finish på pålagget.


Fester du halskanten. Strikk hver side for seg, fell til hals 2m ganger, og 1m ganger. Håper min forklaring kan være til hjelp for andre som syns det er skummelt å montere en strikket genser. Maskene rundt halsringingen setter du . Jeg hadde helt fra starten av bestemt meg for å strikke med garn fra lageret.


De eneste garnkvalitetene jeg hadde som var nok til en genser og samtidig. Neste gang kan det hende jeg ikke gjør det, bare for å se hvordan det blir. Saragenser er nok en populær genser fra den første boken.


Genseren er strikket i det deilige garnet Faerytale. Raglangenser med Høy Hals. Skjerf i Rillestrikk, strikket i Easy.


Jeg har grublet i nokså lang tid hvordan jeg skulle ta denne utfordringen fatt, . V- hals : Strikk - - - m, dette er midt foran og arbeidet strikkes videre frem og tilbake herfra, samtidig som det felles til v- hals. Her finner du mønsteret til strikkegenser i sin helhet: Mønster ( genser ).

Merk at du også kan strikke båthals hvis du heller vil ha det enn rund hals. Jeg syr med samme ulltråden som jeg har strikket med. Jeg har strikket min genser i størrelse medium og du trenger følgende. Fell videre til halsen på hver 2. For dager siden - Strikker Lothepusgenseren, men skjønner ikke oppskriften helt.


Strikk rundt (altså ikke frem og tilbake) vrangbord til halsen måler ca cm. Hvordan du gjør det finner du på denne videoen:.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg