torsdag 22. september 2016

Sengehimmel på engelsk

Saragenser er nok en populær genser fra den første boken. Genseren er strikket i det deilige garnet Faerytale. Raglangenser med Høy Hals. Skjerf i Rillestrikk, strikket i Easy.


Jeg har grublet i nokså lang tid hvordan jeg skulle ta denne utfordringen fatt, . Her finner du mønsteret til strikkegenser i sin helhet: Mønster ( genser ). Merk at du også kan strikke båthals hvis du heller vil ha det enn rund hals. Hvordan sy ned halskant uten at den strammer? Jeg syr med samme ulltråden som jeg har strikket med. Jeg har strikket min genser i størrelse medium og du trenger følgende.


Fell videre til halsen på hver 2. Denne videoen viser hvordan du kan strikke opp masker til halskant fra markering på bolen. I denne DROPS video viser vi hvordan vi strikker halskanten etter diagram A. Jeg har satt av masker til hals , skal strikke frem og tilbaken samtidig. Jeg vil bare se hvordan det ser ut, fordi jeg har aldri sett det gjort på denne måten.


Jeg har begynt å strikke min første genser (vilmagenser) som. Sist jeg strikket noe der jeg skulle felle til hals , sto det felletips for hvordan jeg . Montering av dobbel halskant. Fester du halskanten. Håper min forklaring kan være til hjelp for andre som syns det er skummelt å montere en strikket genser.


Maskene rundt halsringingen setter du . Jeg hadde helt fra starten av bestemt meg for å strikke med garn fra lageret. De eneste garnkvalitetene jeg hadde som var nok til en genser og samtidig. Neste gang kan det hende jeg ikke gjør det, bare for å se hvordan det blir. Innlegg om dorthe skappel genser skrevet av ems. Vrangborden i halsen strikkes 6-omganger, før den felles av.


Lurte du på hvordan man strikker sammen masker, skal jeg forsøke å gi en enkel forklaring her, og om det ikke bra nok er . Novise Genser er en god basisgenser som strikkes ovenfra og ned. Sjekk strikkefastheten ved å strikke en prøvelapp. Legg opp og strikk som genser med båthals til ermehullet. Her ser du hvordan det blir med fellingene som du gjør på annenhver omgang. Det er en genial måte å strikke genser på, både fordi det er enkelt og fordi en slik genser gir god.


Hva gjorde du med halsen. I denne videoen feller vi på hver side av to masker ved hver overgang på hver andre pinne, dvs på hver pinne fra . Det er ganske fint å kunne si at den fineste strikkegenseren jeg har i skapet? Den har jeg laget helt selv! Dere som har fulgt meg lenge vet at . Klassisk damegenser med V- hals og raglan.


Strikker du fast, velg større pinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg