tirsdag 13. desember 2016

Dikt om savn av mamma

Jeg pleier faktisk å skrive dikt til mamman min. Derfor tenkte jeg å dele årets morsdagskort til henne fra meg her. DERFOR HAR VI MØDRE. De øser av sin omsorg. Barnetegninger eller hjemmelagde morsdagskort er en sikker vinner.


Kan poden skrive, er det.

Hva med et lite dikt i anledning morsdagen? Laga hjerter og dikt : Mor. I dag så er det dagen din og du skal få en kake fin! Hjertelig hilsen Oddny Jeg aner ikke hvor mange morsdagskort.


Morsdagskort med dikt utg Mittet. Glosbe, online ordbok, gratis. Hon översatte en dikt. Her er et morsdagskort jeg jobber med. Elevene klippet ut motivet.

Vi håper mødrene ble . Jonathan (8) har skrevet et dikt på sitt kort og leser: Rosene er røde, fiolene er blå. Bjordal Ellingsen begynte tidlig i uken å lage morsdagskort til mamma. Inni skrev de et lite dikt og tegnet ei fin tegning.


Men da lurer jeg litt på om noen her inne vet om noen fine dikt som de kan ha på kortene? Har dere selv fått noen koselige dikt ? Skrive morsdagskort og dikt. Leselekse, s-bok og salto arbeidsbok. Repetisjon, Leke, improvisere og eksperimentere med rim, rytme, språklyder, . Da passer det gjerne med et lite dikt til.


Jeg kan et merkelig et: Roser er røde, fioler er . Finne de rette følelsene til morsdagskortene kan gjøre hele forskjellen! Tryckt hälsning på Mors dag och dikt på insidan. Mange av oss har laget morsdagskort med tegninger og dikt. I år hadde barnehagebarna på Nordskaget oppvekstsenter bestemt seg for å lage . Mor i dag er det dagen din, i dag skal handa di kvila.


Ingen i verda er som deg, mi eiga kjære mor. Slik kunne et morsdagskort lyde, .

Gamle morsdagskort , bilder og anna som lokka fram minna. Eg fann så mykje gode or og dikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg